Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Proč člověk po třicítce studuje MBA program a ještě za to i zaplatí jako za auto nižší střední třídy

Esej:
Dnešní třicátníci, patřící do takzvané generace X, jsou mimořádně zajímavá skupina lidí. Věděli jste, že jde o nejrychleji rostoucí demografický segment na Facebooku? A že jsou to dokonce právě lidé ve věku 30 až 43 let, kteří udávají tón i ve využívání sociálních sítí, kolaboračních a jiných moderních technologií v byznysu? Neboť prý na rozdíl od mladších ročníků z generace Y, mají v podnicích dostatečně silné slovo na to, aby změny prosadili.

Nevím posoudit jestli to tak opravdu je, ale vlastní pocity a zkušenosti mi říkají, že vzhledem ke změnám, které zažili, jsou to lidé mimořádně přizpůsobiví a zvědaví. Jsou si vědomi množství možností, které je obklopují a ačkoli jsou idealisté, vzhledem k životní zkušenosti se rozhodují pragmaticky. Některé marketingové průzkumy jejich proto označují za pragmatických idealisty.

Pragmatické bylo i mé zvažování, zda začít studovat MBA. Když jsem se v létě ještě jako zaměstnanec chystal na ochutnávku studia - čili prezentaci, na které vás přesvědčují, že bez MBA, obrazně řečeno, nemůžete žít - uvažoval jsem o manažerské škole jako o cestě, po které mohu osobnostně růst. Která mi dá dobrý pocit, že dělám něco pro sebe. A možná mi jednou i pomůže v kariéře. Už tehdy jsem racionální zvažoval náklady a výnosy a kladl si otázku, zda to vše stojí za cenu nového auta nižší střední třídy.

Docvaklo mi to až později, ale ta ochutnávka nakonec pomohla nasměrovat mé myšlenky jinam. Dala mi impuls. V létě jsem ještě netušil, že o pár měsíců podnítí ten impuls ochotu riskovat a já budu mnohem intenzivněji než v minulosti zvažovat, zda nadále kráčet zaměstnaneckou cestou, nebo začít pracovat na něčem vlastním.

Když lidé uvažují nad svým byznysem, přemýšlejí o podnikatelském plánu, o dostupnosti zdrojů, o rizicích. Kdesi jsem četl, že většina malých firem do jednoho roku zkrachuje. Kdo už by jen chtěl být mezi nimi ...

Když jsem na ochutnávku MBA studia šel podruhé, uvažoval jsem už o něm jinak. Přišlo mi, že navzdory kritikům , by to mohla být dobrá podnikatelská investice. Zalíbila se mi myšlenka budování vlastní firmy při studiu, které mi slibuje, že získané vědomosti budu vědět aplikovat na vlastní projekt. Že budu umět konzultovat své nápady a problémy s lektory z praxe, dělat networking se spolužáky z různých odvětví.

Jsem pouze na začátku - nevidím ani za zatáčku, natož na konec cesty. Ale jak už před stovkami let řekl Miguel Cervantes , být připraven je polovina vítězství. Pokud vyhraju, rád to auto oželet.

Žádné komentáře:

Okomentovat